۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴

گزارش مهر؛

گلایه فردوسی ها از انتقال اتوبوس آمبولانس/مسئولان وعده دادند

 گلایه فردوسی ها از انتقال اتوبوس آمبولانس/مسئولان وعده دادند

فردوس- مردم فردوس در حالی از انتقال تنها اتوبوس آمبولانس این شهرستان به یکی دیگر از نقاط استان گلایه دارند که مسئولان وعده بازگشت مجدد آن را به تکمیل اورژانس نهبندان موکول کرده اند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: اوایل هفته جاری بود که حادثه تصادف اتوبوس مسافربری بندرعباس به مشهد مقدس با یک دستگاه تریلی و کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۸ نفر در حوزه استحفاظی راه‌های فردوس بار دیگر خبر ساز شد و لزوم وجود یک اتوبوس آمبولانس را در این شهر دو چندان کرد.

مردم شهرستان فردوس از انتقال اتوبوس آمبولانس شهرستان به نهبندان گلایه مند هستند و در فضای مجازی و حقیقی خواستار بازگرداندن اتوبوس آمبولانس شهرستان شده‌اند.

قرار گرفتن فردوس در مسیر عبور میلیون‌ها مسافر

یکی از شهروندان شهر اسلامیه با اظهار گلایه از اقدام مسئولان در انتقال اتوبوس آمبولانس شهرستان گفت: قرار گرفتن شهرستان فردوس در مسیر عبور مسافر و ترانزیت کالا از ۷ استان جنوبی کشور به مقصد مشهد الرضا و آسیای میانه می‌طلبد تا تجهیزات امداد رسانی و درمانی کاملی در این شهر استراتژیک وجود داشته باشد.

حسین ایمانی با بیان اینکه بر مبنای آمار مسئولان سالانه میلیون ها مسافر در محورهای مواصلاتی شهرستان در حال تردد هستند، تاکید کرد: اینکه به بهانه نبود امکاناتی در نقطه‌ای از این استان، از جایی که خود نیاز دارد تأمین امکانات شود به هیچ عنوان پذیرفتی نیست.

وی با اشاره به اینکه ۶ ماه از انتقال اتوبوس آمبولانس استان به یکی دیگر از نقاط استان گذشته است، تصریح کرد: در همین حادثه چند روز قبل که به گفته مسئولان ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، اگر همزمان در نقطه‌ای دیگر حادثه‌ای رخ می‌داد از کجا باید درخواست آمبولانس می‌شد در حالی که در چنین مواقعی جان انسان‌ها به ثانیه‌ها وابسته است.

وجود تنها دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان

یکی از فعالان فضای مجازی فردوس هم در گفتگو با مهر گفت: مدیریت این نیست که امکانات شهری به نقطه دیگری از استان منتقل شود زیرا با این محاسبه مدیران استان، تمام شهرستان‌ها ممکن است نیاز به آن داشته باشند در حالی باید بدانیم تنها دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در خراسان جنوبی نشان از محرومیت است و مسئولان باید پیگیر خرید و تامین تجهیزات برای نقاط مختلف استان باشند.

سید محمود پناهی تصریح کرد: آنچه اعتماد مردم را به مسئولان سست می‌کند وعده‌هایی بود که در این مدت مبنی بر بازگرداندن اتوبوس آمبولانس دادند ولی به هیچکدام عمل نکردند.

وی تاکید کرد: عبور ده‌ها اتوبوس مسافربری در طول شبانه روز از این شهر می‌طلبد تا تجهیزات امداد رسانی کاملی در اختیار داشته باشد، نه اینکه این وسیله حیاتی نیز به مکانی دیگر منتقل شود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان فردوس، ولایی، همیشه در صحنه و هر جا نیاز بوده پای ارزشهای اسلامی و ولایت ایستاده‌اند که یک نمونه آن مشارکت بالا در تمامی انتخابات ها از ابتدای انقلاب بوده افزود: چنین مردمی شایسته خدماتی بهتر و بیشتر هستند و نباید با چنین اقدامی چهره مدیران و مسئولان خدوم نظام نیز خدشه دار شود.

محمود مطهری فعال و مطالبه گر فردوس نیز خاطرنشان کرد: نفس این کار اشتباه و نشان دهنده کمبود شدید بسیاری از امکانات در استان است.

وی افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان باید اتوبوس آمبولانسی که در مرکز استان مستقر است را به صورت موقت منتقل به نهبندان می‌کردند و کمبود امکانات را هرگز از شهرستانی دیگر تأمین نکنند زیرا تجربه ثابت کرده در چنین مواقعی علاوه بر اینکه به اعتماد مردم به مسئولان ضربه می‌خورد بازگشت به حالت اولیه نیز مستلزم هزینه‌هایی است.

وی اضافه کرد: مردم و مسئولان فردوس سالهاست پیگیر راه اندازی اورژانس هوایی در این شهر هستند حال این اتفاق چه توجیهی می‌تواند داشته باشد در حالی که همه می‌دانند فردوس در چه نقطه حساس و راهبردی در استان واقع شده است.

وعده‌های مسئولان محلی راه به جایی نبرد

به گفته وی مهم‌تر از همه وعده‌هایی بود که فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به مردم دادند و متأسفانه هیچکدام نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند.

وی از مسئولان استانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست هر چه زودتر و قبل از بروز حادثه‌ای ناگوار در غیاب این وسیله حیاتی چاره اندیشی کنند.

احمد نگهبان، رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این کار با توجه به نبود اورژانس در نهبندان و اینکه حتی برخی تزریقات و کارهای اولیه این شهر در این اتوبوس آمبولانس انجام می‌شود به صورت موقت انجام شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تا کنون شش ماه زمان از انتقال اتوبوس آمبولانس گذشته است، تصریح کرد: با مکاتبات و ملاقات‌های حضوری با مسئولان استانی به طور جد پیگیر موضوع هستیم.

فرماندار فردوس نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از انتقال اتوبوس آمبولانس به نهبندان قبل از انجام کار مطلع نبوده و هیچ گونه هماهنگی قبل از جابجایی با وی انجام نشده است، افزود: از لحظه‌ای که این کار انجام شد پیگیر موضوع بوده و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

حمید حلاج مقدم تصریح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اطمینان داده‌اند به محض راه اندازی اورژانس نهبندان، اتوبوس آمبولانس به فردوس بر می‌گردد و استدلال آنها این است که امکانات استان متعلق به تمام استان است.

با راه اندازی اورژانس نهبندان مشکل حل می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس نیز با اشاره به اینکه در ملاقات اخیر فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر فردوس و شهرستان با استاندار بسیاری از مطالبات بحق مردم از جمله این موضوع مطرح شد گفت: استاندار نیز قول دادند به محض راه اندازی اورژانس نهبندان که در دست اقدام است این دغدغه مردم و مسئولان فردوس حل خواهد شد و اتوبوس آمبولانس بار دیگر به این شهرستان بر خواهد گشت.

با این وجود، آنچه مسلم است در استانی که از نبود بسیاری از امکانات و تجهیزات محروم است مسئولان نباید در چنین مواقعی تصمیمی بگیرند تا حساسیت مردم بر انگیخته و موجب شود وقتی که باید صرف توسعه و رفع مشکلات موجود شود به پاسخ و توجیه مردم تلف شود.

کد خبر 5299674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha